Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 1282) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża.
I. Określenie stanowiska urzędniczego:
Podinspektor - stanowisko do obsługi księgowej i administracyjnej
II. Kandydat przystępujący do naboru musi spełniać następujące wymagania:
1) Niezbędne (obligatoryjne - podlegające ocenie w ramach wstępnej kwalifikacji kandydatów):
- wykształcenie wyższe ekonomiczne;
- co najmniej rok stażu pracy w administracji publicznej;
- bardzo dobra znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o samorządnie powiatowym, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych;
- bardzo dobra umiejętność obsługi komputera z zakresu obsługi programów biurowych;
- obywatelstwo polskie;
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
- nieposzlakowana opinia;
- cechy osobowościowe: umiejętność organizacji pracy, umiejętność podejmowania decyzji, odpowiedzialność, komunikatywność, rzetelność.
2) Dodatkowe (preferowane - podlegające dodatkowej ocenie w ramach końcowego wyboru kandydatów):
- znajomość techniki opracowywania aktów prawnych (uchwał, zarządzeń) oraz decyzji administracyjnych;
- znajomość przepisów płacowych, kadrowych i ZUS;
- znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- znajomość prowadzenia archiwum zakładowego;
- Dobra organizacja pracy;
- Umiejętność pracy w zespole;
- Odporność na stres.
III. Wykaz zakresu głównych zadań wykonywanych na stanowisku:
- prowadzenie rozliczeń wynagrodzenia rodzin zastępczych;
- przygotowywanie not księgowych;
- uzgadnianie planu finansowego i wykonania wydatków budżetowych w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej oraz zadaniach;
- sprawdzanie dokumentów finansowych pod względem formalnym i rachunkowym;
- bieżące dekretowanie i księgowanie dochodów i wydatków budżetowych;
- prowadzenie bieżącej sprawozdawczości jednostki;
- przygotowywanie projektów decyzji ustalających wysokość pomocy rodzinom zastępczym w tym dodatku wychowawczego i dodatku Dobry Start;
- przygotowywanie projektów decyzji o odpłatność rodziców biologicznych za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo wychowawczych;
- prowadzenie archiwum zakładowego PCPR,
- przyjmowanie, przechowywanie oraz zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji,
- udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym osobom upoważnionym,
- inicjowanie brakowania oraz brakowanie dokumentacji niearchiwalnej przechowywanej w PCPR,
- przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego,
IV. Warunki pracy na danym stanowisku:
- praca w głównej siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży: ul. Szosa Zambrowska 1/27,18-400 Łomża;
- wymagany kontakt osobisty i telefoniczny z klientami i partnerami PCPR w Łomży;
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
- umowa o pracę w wymiarze pełnego etatu. Pierwsza umowa może być zawarta na okres 6-ciu miesięcy z możliwością przedłużenia i z wynagrodzeniem zgodnym z Regulaminem Wynagradzania Pracowników PCPR w Łomży. Osoba wyłoniona w naborze może zostać skierowana do odbycia służby przygotowawczej kończącej się egzaminem;
- normy czasu pracy: praca w podstawowym systemie czasu pracy. Co do zasady czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy.
V. Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest złożenie przez Kandydata następujących dokumentów:
- Curriculum Vitae (CV);
- list motywacyjny;
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
- kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje pożądane na danym stanowisku pracy (np. świadectw, certyfikatów, zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach);
- kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych Kandydata w związku z prowadzonym naborem.
VI. Termin i miejsce składania dokumentów:
Osoby zainteresowane prosimy o składanie ofert osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, sekretariat, p. 209. Oferty muszą znajdować się w zamkniętych kopertach opatrzonych dopiskiem: „Oferta Pracy: Podinspektor".
Termin składania ofert: do dnia 2 kwietnia 2020 r. do godz. 14:00.
Oferty, które wpłyną do PCPR w Łomży po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.
VII. Informacje dodatkowe:
O terminie i miejscu kolejnego etapu rekrutacji zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną wyłącznie kandydaci spełniający wymagania formalne określone w niniejszym ogłoszeniu. Kandydaci, którzy nie spełniają wymagań formalnych, nie będą informowani.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Łomży (http://powiatlomzynski.pl/bip) oraz na tablicy ogłoszeń PCPR w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27.
Łomża, dnia 19 marca 2020 r.
Dyrektor PCPR w Łomży
Jacek Albin Nowakowski